FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

miercuri, 5 octombrie 2011

Supa crema de rosii cu zdrente de ou

Era o vorba din popor ca daca vrei sa afli cea mai scurta cale de a face ceva, atunci sa pui un lenes sa faca acel ceva (un lenes inteligent, as adauga eu). Vei afla, astfel, care e cea mai scurta si mai usoara cale de a face acel ceva.
.... atata filosofie pentru o supa :). Pai da, Boier Dumneavoastra, ca supa mea fuse facuta tot we trecut cand, va reamintesc, vream sa invat. Dar, ca toti scolarii de pe lume, imi gaseam o suta de mii de motive sa fac orice altceva. Unul dintre ele a fost acela ca am dat, prin congelator, de-o punga de rosii pasate. Candva, in vara, am venit de la bunici cu o provizie cam maricica de rosii si era musai necesar si imperios sa valorific cateva dintre ele care se cam vatamasera in timpul transportului. Cum nu era tocmai ora si momentul de a gati ceva numai pentru ca aveam rosiile alea disponibile, le-am spalat, curatat de cozi cotoare si le-am pasat maruunt maruntel la blender, dupa care le-am dat la congelator ambalate in pungi de plastic.

Pauza pentru relatari in direct de la fata locului:
Mami, eu am mancat vreodata fluturi?
(ma crucesc, ma uit chioras, ma infig in el) Pune mana si scrie tema aia, nu te mai lungi!
Stii, ca acum ii simt in burta!!!!
(ma panic ca i-o fi rau copilului si nu stie sa se exprime in alt mod....)
Dupa care-mi explica: stii, sunt ASA STRESAT pentru tema aia la cunoasterea mediului ca am emotii acuma ca se apropie s-o fac!
Si explicatii pentru publicul ascultator: era o tema pe care a amanat-o de joi pe we, ca a zis dna ca e mai bine s-o faca in we ca necesita ajutorul parintilor si atunci au parintii o mai mare DIS-PO-NI-BI-LI-TA-TE sa ii ajute. Geaba mi-am exprimat eu toata disponibilitatea din lume, daca dna a zis sa o faca in we..... In we evident ca nu ne-am mobilizat si asa a ajuns Vizigotul stresat de tema asta.....

Revenind la supa mea. Ei, si we trecut explorand eu congelatorul, am dat de punga aia de suc de rosii inghetat. Moment in care am decis ca familia are musai nevoie de inca o supa, ca nu puteam, dom'ne, sa ii tin 3 zile la rand cu aceeasi ciorba? Cine a mai auzit asa ceva? Drept pentru care m-am apucat de treaba. Numa ca pe parcurs, m-a biruit totusi pe de o parte constiinta care ma mustra ca nu invat, dar si lenea, care ma mustra ca nu stau geaba, daca tot nu invat. Drept pentru care n-am mai stat sa toc si sa maruntesc legumele si-am decis pe loc: supa crema va fi.

Si-acuma ca tot v-am scos din sarite cu povesti colaterale, sa trecem la reteta.

Aveti nevoie de:
- 1,5 l suc de rosii proaspat (sau, pur si simplu, rosii blenderuite). Iar daca-i blenderuiala de la congelator, cum ziceam, nu-i bai.
- 2-3 cartofi nu prea mari
- 1 radacina de telina
- frunze si tije de telina - dupa gust, dar multisoare sa fie
- 2-3 morcovi
- jumatate de dovlecel
- 2-3 cepe

Pentru zdrentele de ou:
- 3 oua
- 5 linguri de faina
- un praf de sare

Pentru servit (optionale toate, bineinteles):
- smantana
- patrunjel verde tocat marunt
- ceapa sau usturoi

De facut se face asa: se pun rosiile (sucul, blenderuiala, ce-aveti) la fiert cu jumatate de pahar de apa si un praf de sare. Se fierb pana le piere spuma, amestecand din cand in cand. In acest stadiu e cazul sa va amintiti ca e toamna: miroase in casa a bulion de te da pe spate, iti ploua in gura, te ustura ochii, ce mai....De nedescris!
In paralel, se curata toate legumele si se pun la fiert cu apa cat sa treaca de ele cu 2-3 degete, de asemena cu un praf de sare.
Se fierb legumele pana sunt bine patrunse, dupa care se toarna peste ele sucul de rosii trecut printr-o sita (nu prea deasa, doar cat sa opreasca bucatile mai mari de coaja si semintele). Se lasa sa mai fiarba infratite pret de 10 minute, dupa care se baga blenderul in functiune si se omogenizeaza toata zeama. Supa, chiar daca am declarat-o supa crema, nu trebuie sa fie foarte densa, sa aibe loc zdrentele sa fiarba.

Dupa care, facem zdrentele de ou, la randul lor ultra simple. Ouale se bat bine de tot cu faina si sarea, sa se desfaca toate cocoloasele, si se pun in supa clocotinda fie cu o seringa din aia de ornat prajiturile (imi scapa denumirea....) fie cu o punga gaurita, fie pur si simplu turnate in fire cat de cat finute cu lingurita. Imi place foarte mult cum ies zdrentele astea de ou la suprafata in supa rosie si fierbatoare, fac un efect vizual minunat.

Asta-i tot, Boieri Dumneavoastra! Inca 8-10 minute pe foc si e gata masa. Noi o mancam cu o lingurita de smantana si ceapa sau usturoi din belsug. E buna si rece, cand e cald afara. De-acuma, insa, tragem la zeama calda, zic eu.

S-aveti zile frumoase!



2 comentarii:

  1. Boieroaico , cand gatesti fluturii aia , te rog scrie colea reteta sa vaza si mandea , ca eu chiar vreau sa incerc fluturi de aia de-ai vizigotului matale , da?
    Va pupa mandea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Se poate, conita, mata esti prima pe lista de diseminat retete ;)

    Pupaturi si-o sapt buna la mandea si frumoasa famelie!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...