FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

vineri, 11 mai 2012

Mancare de praz cu masline


Bine (ca) v-am regasit, Boieri Dumneavoastra! Ei bine, da, cutiuta a tras chiulu’’ (aaaaaaaa, dupa cum v-am mai zis, demult, demult, ma CALCA pe nervi notebook-ul meu care are tasta de apostrof total insensibila, apesi o data nu zice nimic, te enervezi si apesi mai tare si apar doua, na, sa te saturi)....deci: cutiuta a tras chiulu’ insa nu va bucurati, n-am dat bir cu fugitii si nici n-am ramas in pana de inspiratie (haha)..... Au fost doar cateva zile de pauza si revenim in forta. Dar nu de azi (adica nu asa brusc, nu?) ci de luni.

N-am uitat nici de promisiunile enuntate saptamana trecuta, va voi povesti si de Antipa, si de prajitura zisa baclava si de ce datorii oi mai avea pe la Domniile Voastre. In seara asta, insa, cu dedicatie speciala pentru Dana (Aphexu’ adica): Mancare de praz cu masline!  

Aseara facusem Dorada Doricioasa pentru cina si, in paralel, am invartit si-o Varza (c)a la Cluj. Dorada s-a halit aseara, a avut Vizigotimea sa o foame viscerala de am dat gata impreuna 2 dorazi nu prea mici, cu un snop bunisor de patrunjel, orez fiert natur si o salata de verziciuni cu ce s-a gasit prin frigider....ce ziceam? A, si-am prestat si-o varza, gandindu-ma eu sa am si pentru azi si (vrabia-mihai-viteazu) pentru we. Haha! Azi la pranz insa am realizat ca nu pot sa hranesc cupilu’ flamand cu acelasi fel de mancare (recte varza) si la pranz si la cina. Ca-mi luam niste comentarii ....... Si uite asa am ajuns la mancarea de praz, care praz aveam pe stoc si era pacat sa se festeleasca prin frigider. Asa ca am imbinat utilul (prazul) cu placutul (ce-mi place cand lichidez diverse de prin frigider!).
Evident, sursa primara de inspiratie a fost cartea Doamnei Sanda Marin. Nici nu se putea altfel. Asadar, sa purcedem! Avem nevoie de:
- Cam jumate de kil de praz, curatat, spalat, etc
- Masline negre – na, ca aici nu stiu cate, cam cat un castron de supa.....
- 2-3 linguri de ulei de masline
- Sare, piper
- Rosii din borcan, pasate – cam 400 ml – dar aici stiti regula, fiecare pune ce are, ca-s rosii, ca-i bulion, ca-i bulion de ardei, ca-i suc de rosii....dupa disponibilitate
- O lingurita de faina
- 100 ml apa
- O lingura de otet
- Un praf de zahar brun

De simplu, e foarte simplu. Prazul taiat bucati nu foarte mici (2-3 cm, dar taiate oblic) se caleste in ulei de masline incins pana se rumeneste frumusel pe toate partile. Amestecati cu grija si fereala sa nu se imprastie. Amestecati rosiile (sau bulion, sau suc sau etc, etc, stiti Domniile Voastre...) cu zaharul si otetul si le turnati peste praz. Lasati pe foc foarte domol. Amestecati apoi faina in aprox 100 ml de apa recisoara (nu fierbinte, dar nici rece gheata) pana dispar cocoloasele si turnati peste mancare. De-acu ati terminat cu treaba: bagati cratita la cuptor si-o lasati in voia ei cam 10 min (din momentul in care incepe iar sa clocoteasca bulbucit). Dupa aceea puneti maslinele si mai lasati cam 20 minute. Eu am folosit masline negre cu samburi, din cele nu foarte mari, destul de sarate. La sfarsit dregeti de sare si piper, daca mai e nevoie.

Rezultatul e delicios: o mancare rapida, cu deranj minim, gustoasa atat calda cat si rece.


Noi am mancat cu snitele de pui si paine neagra proaspata. Sau se poate servi pe un pat de orez fiert simplu. Sau alaturi de un piure. Sau dupa inspiratie.

S’aveti pofta, Boieri Dumneavoastra!


2 comentarii:

  1. Am tot auzit de mancare cu masline insa nu am vazut pana acum asa ceva.
    Bravo pentru ca faci si mancaruri mai altfel, apreciez asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte gustoasa, sa stii. Maslinele sarate se combina foarte frumos cu prospetimea si fragezimea prazului.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...