FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

luni, 5 noiembrie 2012

M-am facut mare: gatesc ca-n filme!!!!!

Ca-n filme de desene animate, da' ce conteaza? Va spuneam mai demult ca atata a vizionat fiul la unele filme ca ma pot lejer angaja ca voce de dublaj. Pot, adica, reproduce din memorie, cu intonatie si cadenta, dialogurile la mai multe filme de desene animate de actualitate. Printe top favorite se numara, cum altfel pentru pofticiosul de fi-miu, Ratatouille. No, si-a rabdat el cat a rabdat dar, pana la urma s-a intamplat: Mami, sa-mi faci ratatouille!
Adica ghiveci? incerc eu sa scap.
Ba nu, Ratatouille, si vezi sa fie ca ala din film!


Asa ca ieri, dupa ce am gatat ciulamaua de pui cu ciuperci (pofta dinainte de a-l lovi pofta de ratatouille), m-am pus pe treaba. Am scobit prin frigider dupa ultimele doua vinete mici din gradina bunicii, dovlecei aveam de la ultima excursie la piata si....si mai ce? Am rascolit netul in sus si-n jos dar o reteta cat de cat completa si coerenta n-am gasit, sau cel putin nu una care sa fie pe placul meu, asa ca am improvizat. Ca sa arate frumos cu feliile alea cladite ca tziglele, ar fi fost nevoie si de ceva verde. Tzuchini n-aveam, ardei verde nici atat, asa ca am completat peisajul cu niste morcov (da, stiu, nu se prea pune, dar e printre favoritele copilului, asa ca am o scuza) si cu ardei capia. Asadar, am facut Ratatouille dupa cum urmeaza:
- 2 vinete nu prea mari, taiate rondele, si lasate 20 min pudrate cu sare
- 1 dovlecel mai maricel (cam cantitate egala cu vinetele), tot asa rondele si lasat la sare
- 1-2 morcovi zdraveni, rondele
- 1-2 ardei capia mai maricei, tot rondele
Pentru sos:
- 2 rosii proaspete
- 50-100 ml suc de rosii sau bulion mai gros
- 2-3 linguri ulei de masline (infuzat cu busuioc, am avut eu, dar nu e musai)
- 1 ceapa mica taiata marunt maruntel
- 5-6 catei de usturoi dati pe razatoare
Pentru cladit in tava:
- inca 2-3 linguri ulei de masline
- sare si piper
- verdeturi asortate, dupa gust. Eu am avut busuioc, cimbru si oregano.

Blenderuit rosiile, cu sucul de rosii si uleiul de masline, pana la o consistenta cat de cat fina si cremoasa, si le-am pus in vasul in care urma sa gatesc minunea. Un vas de ceramica pentru cuptor, bineinteles. Asa, cam de 2 cm sa fie nivelul de sos in vas. Am amestecat si ceapa tocata si usturoiul dat pe razatoare, dupa care am cladit legumele (dupa ce, in prealabil, am spalat vinetele si dovlecelul de sare si le-am uscat un pic pe un servetel de hartie). Ordinea a fost dovlecel, morcov, vanata, ardei. Nu mi-a iesit o asezare chiar ca aia din film, dar eu is destul de mandra de mizanplasu' final, inainte de dat la cuptor:

Dupa asa o gateala, am mai picurat deasupra lor inca 2-3 linguri de ulei de masline si am pudrat cu sare, piper, cimbru, busuioc si oregano, dupa care am adaugat un capac facut din hartie de copt, decupata pe forma tavii.
Am tinut la cuptor la foc moderat cam 45 minute, pana cand legumele s-au inmuiat dar au ramas un pic crocante. In acest timp bucataria s-a umplut de un miros divin, legumele coapte, cu uleiul de masline si toate verdeturile aromate...ceva de vis. In ultimele 15 minute am indepartat capacul de hartie ca sa se rumeneasca un pic la suprafata. Cum eu lasasem pe aragaz si tava cu painea abia coapta, era o orgie de mirosuri cand inspectam cuptorul de era dificil sa te tii la verticala....asa face omu ulcer de foame si pofta :))



No, cand a fost gata, am lasat nitel la racorit, si l-am devorat. E ceva de vis, sosul de rosii se si ingrosase la fiert si-si concentrase cumva gustul si aromele .. .ce sa mai povestesc, paine sa ai sa-l aduni de pe farfurie.

Profitati de legumele toamnei, Boieri Dumneavoastra, ca niciodata n-au gustul de acum. O saptamana frumoasa va doresc. 

Un comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...