FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

joi, 28 martie 2013

Tapas calde :)

Adicatelea doar o denumirea fancy pentru o cina improvizata din resturi. Va mai povestii eu, Boieri Dumneavoastra, ce fericire suprema ma apuca atunci cand constat ca, desi frigiderul e plin, se pare ca totusi nu-i de mancare, si trebe sa gatesc. Asta fiindca ramane ba un fund de oala din mancarea x, ba o farfurie din mancarea y, ba un desht intr-un borcan din nu stiu ce....eeeee, pai treaba-i asta?

Asa ca am instituit moda tapas-urilor, adica adunam cele putine din fiecare si improvizam o cina variata. Si, paradoxal, desi portiile par mici, mesenii ciugulesc din toate si chiar se declara satisfacuti.

Zilele trecute am adunat, in 4 vase de ceramica pt gatit la portie, urmatoarele:
- mamaliga coafata: vasul uns cu unt, un strat de mamaliga, presarat branza sau cascaval ras, cateva feliute dintr-un carnat uscat (care oricum altfel n-ar fi avut nicio sansa de afirmare), cateva cubulete mici mici de unt, alt strat de mamaliga, branza rasa, ou deasupra, gata.
- paste cu urzici - am facut zilele trecute mancarica de urzici pe care am infratit-o cu pastele fierte al dente si un pumn de cuburi de friptura de porc. Cum nu s-a mancat tot, mi-a ramas numai bine de-o portie. Pe astea le-am gatit doar cu cascaval ras deasupra.
- mancare de stevie  - am adaugat doar proverbialul ou deasupra.
- mancare de varza - era facuta cu varza dulce si carne de porc mai grasa, buna de nu se putea dar ramasee, tot asa, un pic doar. Pe asta n-am mai gatit-o cu nimic, ca se pune in valoare prin ea insasi.

Vasele astfel pregatite:

au fost date la cuptor, la foc mediu spre mic, pana cand care s-a incalzit ha bine, care li s-a topit cascavalul deasupra, care s-a prins oul ochi asa cum trebuie.

Cand au fost gata, aratau cam asa:


Vizigotul a apreciat combinatia, mai intai s-a saturat din varza combinata cu mamaliga coafata (a ignorat oul ochi, ca e bine inradacinata in mintea lui ideea ca oua prajite sau ochi se manca doar la micul dejun) dupa care a ras singurel pastele cu urzici si cascaval topit pe dansele. 

Din ce se vede ne-am saturat, asadar, 2 persoane de nadejde, ba chiar am mai lasat si-n farfurie. Adica in vasele de mai sus, ca doar nu va imaginati c-am mai lungit alea jumatati de portie si pe farfurii, sa am ce spala vase. 

Cam asta fuse cina noastra, Boieri Dumneavoastra! 


7 comentarii:

  1. Si macaroanele, macaroanele le facusi verzi? Nu stii ca-s la moda alea rosii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, verzi-verzi le-am facut. Verzi verzi de tot:). Nu-s la moda alea rosii, is la moda alea verzi ca e primavara, da?

      Ștergere
  2. Inventiv si tare apetisant! Mie mi-ai facut pofta de mamaliguta aia...uite ca uitasem de malai...ia sa fac si eu curat prin "frigidul" meu :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce-mi mai plac mie momentele de genul asta, atunci cand sunt idei de facut ceva de mancare din ''resturi''.
    O alta idei foarte buna este checul aperitiv,un chec sarat cu de toate prin el. Trebuie sa sti de el...
    Bune idei , felicitarile mele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Il stiu insa, dintr-un motiv care-mi scapa, la ai mei barbati n-are succes. Mai curand improvizez o pizza decat un chec aperitiv, ca aia stiu ca se rade cu ochii inchisi :))

      Ștergere
  4. Oh ya, pizza rules ! :))
    Pizza este si va fi mereu superioara in fata altor preparate mai in toate casele :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...