FIINDCA

Se spune ca foamea e cel mai bun bucatar. Da' pasiunea e cel mai bun condiment......

marți, 28 iunie 2016

Concluzii unui sejur: Yannis Rania Policronos

V-am tot tinut la curent zilele astea cu peripetiile noastre in Policronos. Am stat, cum spuneam, la Studiourile Yannis Rania.  In primul rand trebuie sa precizez ca toate pozele de pe site sunt reale. Studiourile, dotarile si peisajele arata chiar ca acolo. Adica ce apare in poze gasiti si la fata locului. Sunt unele neconcordante, dar nu legate de poze, si le voi mentiona pe parcurs.

Am sa incerc sa fac o lista cu plusuri si minusuri, avantaje si
dezavantaje, in special pentru cei interesati de #CalatoriiCuCopii.

Locatia se afla in satul Polichronos, pe bratul Kasandra, in Halkidiki. Dar asta oti fi stiind deja de 5 zile de cand va tot bat la cap cu jurnalul meu :)))). Am ajuns acolo dupa exact 12 ore de la plecarea din Bucuresti. Daca scadem cele cateva opriri din motive de copii si soferi amortiti, plus cele 30-40 de min de asteptat pe pod la Giurgiu, as zice ca mers intins (daca asta ar fi posibil) ar fi un drum de 10 ore jumate spre 11.

Cand am ajuns camerele nu erau gata inca, nicio suparare, avand in vedere ca ziua de cazare incepe la 14 si noi la 11 deja tropaiam pe scari.

Locatia este destul de izolata, cam 30 de minute de mers pe jos - mers agale de om normal sau mers-cum-poti de mami cu todller in marsupiu - de zona comerciala, faleza si centrul satului. Avantajul este linistea si izolarea binefacatoare, dezavantajul este lipsa unui magazin in proximitate, pentru chestiile de prima necesitate (paine, apa. legume, fructe, etc).
M-am tot tinut sa intreb daca apa de la robinet e ok de baut dar am uitat, noi am folosit-o la gatit dar de baut am luat apa plata de la magazin.

O surpriza placuta au fost frigiderele din camere, destul de maricele si cu congelator cu 2 sertare. Asta spre deosebire de frigiderele stil minibar prezente in majoritatea studiourilor.
Studiourile au cate 2 camere, un dormitor cu 2 paturi si o bucatarie cu o canapea pe care se poate dormi. Trebuie sa precizati foarte clar daca doriti sa fie pregatita si canapeaua pt dormit fiindca asta a fost o prima surpriza neplacuta pentru noi: camerele erau curate, cu prosoape si lenjerii noi (adica proaspat spalate) dar a trebuit sa pun eu cearceafuri pe pat, sa imbrac perne, sa extind canapeaua si sa pun cearceafuri, etc. Fiind in concediu, m-as fi simtit mai bine fara sa fac asta, totusi.

Pana seara sotul a prins-o pe proprietara locatiei (sau persoana cu care facuse aranjamentele de cazare, in orice caz) si a aflat ca "daily maid services" de pe site inseamna de fapt curatenie la 5 zile, adica in cazul nostru la venire, ca dupa 5 zile plecam si urma sa pregateasca spatiile pentru urmatorii. A solicitat expres sa fie macar inca o curatenie la mijlocul intervalului dar nu a primit un raspuns clar si pana la final (acum e ultima seara) e clar ca raspunsul a fost negativ. Pentru hartie igienica trebuie facuta solicitare expresa - noi suntem mari consumatori, na, cu toate concluziile amuzante ce pot fi trase din asta - in conditiile in care nici magazin nu e in apropiere chiar mi s-a parut usor penibil sa cer supliment care ar fi trebuit furnizat by default, in momentul in care stocul din baie se termina.

Locatia este dotata cu o curte generoasa, cu un spatiu de joaca intr-un colt. Sunt 2 seturi de cate 2 leagane, un tobogan, o bucatarie de jucarie, o trotineta, o masinuta cu pedale si diverse mingii si jucarii gonflabile. Foarte utile daca aveti copii sub 4-5 ani care au nevoie de o preocupare cat nu sunt la plaja. Ai nostri, de la Pimpesa de aproape 3 ani, la flacaul de 12 ani, s-au simtit foarte bine de capul lor prin curte, mai ales ca de la balcoane ii puteam vizualiza oricand unul dintre noi sa ne asiguram ca e totul in regula. S-au si imprietenit cu niste copii din Macedonia si am fost foarte placuti surprinsi de cat de cursiv se intelegeau in engleza, dar asta e alt subiect si n-are legatura cu ce povestim aici. 


Plaja. Plaja e la 100 (maxim) de metri de mers pe jos pe un teren viran din spatele curtii si are marele avantaj ca e pustie, cu locuri umbrite de arbori de tuya. Mai putin placut e faptul ca sezlongurile, oferite gratuit, trebuie carate personal pana acolo si napoi. In schimb pot fi folosite si in curte in zonele umbroase, pentru relaxare si supravegherea plozilor din dotare.

Plaja nu are absolut nicio amenajare. Pentru apa, bauturi racoritoare sau alte tratatii trebuie sa va gospodariti singuri. Apa e albastra, clara si frumoasa, insa pe fundul ei sunt pietre, in unele locuri chiar maricele. Vreo 50 m mai la stanga sunt zone unde intrarea in apa e mai lipsita de pietre, iar azi am vazut si ceva amenajari, saci de nisip asezati la intrarea in apa pentru usurarea accesului. Altfel foarte placuta izolarea si singuratatea, pe mine m-au relaxat extraordinar de tare, e foarte fain sa lasi copiii mici sa zburde in voie fara teama ca se pierd in multime sau deranjeaza pe cineva.


Toate studiourile sunt dotate cu 1-2 terase, unele cu vedere la mare. E foarte fain de luat masa pe terasa, in special in perioada zilei in care e umbrita. Vreo 2 studiouri de la parter au terasa la nivelul curtii si cred ca asta e varianta cea mai faina.


Nivelul al 2 lea al cladirii este ocupat de familia proprietarei si a surorii acesteia.  Nu m-am lamurit exact daca ele chiar stau aici sau doar parintii lor. Cert e ca per total vorbim de 4 copii sub 5 ani care plang destul de mult si de tare. Ceea ce e un avantaj daca veniti cu copii, fiindca urletele propriei odrasle nu vor deranja pe nimeni. Daca, insa, calatoriti fara copii, s-ar putea sa nu fie tocmai confortabil sa-i auziti pe ai altora. Prietenii nostri, destul de obisnuiti cu toanele Pimpesei, au avut oarece dificultati in a dormi de pranz sau de noapte din aceste motive.

Bucataria. Ca si mobilier si plita/cuptor nimic de comentat. Prin dulapuri, insa, cum ziceam si la o postare anterioara, dotari cam la prastie, chestii desperecheate care lasa impresia ca te gospodaresti din resturi. Seturile de tacamuri (vorba sa fie, ca numa seturi nu erau) nu acopereau in fiecare camera necesarul de persoane cazate. La fiecare masa mancata in camera trebuia sa facem claca sa avem toti lingura/furculita. Oalele si tigaile destul de noi si curate, insa daca voiai sa faci un ceai la copii, in afara de oala de 4 litri nu prea aveai in ce incalzi apa. Nici curatenia prin dulapuri nu a fost chiar ce ar fi trebuit sa fie.
Pentru doritori, exista si un gratar in aer liber ce poate fi folosit daca va aduceti carbunii aferenti. Langa locul de joaca exista si o masa de 10-12 persoane unde se poate manca in aer liber, atentie numai ca seara tarziu aspersoarele de pe terenul vecin bat si in zona acestei mese, s-ar putea sa va treziti cu ceva senzatii tari in timp ce va savurati friptura.

Baia: Cam micuta, dar totusi ok ca si spatiu. Buba a fost ca a trebuit sa facem demersuri sustinute ca, la jumatatea intervalului de 5 zile, sa primim alta tura de prosoape. Nu stiu daca-s pretentioasa sau nu, insa o familie de 4 persoane, la 2 dusuri pe zi, nu se prea poate descurca 5 zile cu acelasi set de prosoape. Atentie ca nu e lighean la baie, daca veniti chititi sa mai clatiti cate o tzoala din cand in cand s-ar putea sa aveti o problema.
O alta problema e legata de apa calda. Nu mi-am dat seama care e de fapt problema, insa eu ramaneam intotdeauna cam ultima din grup la facut dush si ma rasfatam cu apa rece pe teava de calda. Probabil ca e o capacitate destul de limitata de incalzire a apei si seara cand vine toata lumea de la plaja urma scapa turma....

Camerele sunt dotate cu aparate de aer conditionat care chiar isi fac treaba. Unele au asezarea un pic nepotrivita, astfel incat aerul conditionat bate fix inspre unul dintre paturi, insa se pot re-aseza mobilele si se rezolva.
Eu am avut o problema cu stilul oamenilor de a spala curtea si scarile pardosite cu gresie fix cand circulau mai mult copiii pe acolo. Personal am cazut rau de tot pe niste scari cu gresie uda si de atunci am luat frica. Fii-mea se da cu roatele in sus imediat pe gresie uda, asta apropos de aschie, trunchi, saci si peteci. N=am apucat sa le recomand sa faca asta cat suntem la plaja sau noaptea tarziu, dar poate s-or gandi la un moment dat.

Noaptea, dupa ce se potolesc toti "vecinii", adorm toddlerii si nu se mai misca scaunele dupa metoda "haaaarjjjjjjj" e foarte liniste si foarte odihnitor. Daca bate briza si aveti ferestrele spre mare, merita sa renuntati la AC si sa deschideti ferestrele fiindca se racoreste repede si se doarme bine. Atentie ca tantarii sunt foarte agresivi, desi usile si ferestrele au plase de tantari, e bine de avut in bagaj un aparat de tantari, in unele camere am gasit in altele nu, cel mai bine e sa va dotati inainte de sosire.

Ca si concluzie, locatia este adecvata unor calatorii cu copii, tinandu-se cont de avantajele si dezavantajele mentionate mai sus. Noi ne-am simtit bine. Nu stiu daca vom reveni, insa nu regretam decizia.

Cam asta am avut de raportat, Boieri Dumneavoastra. Daca-mi mai amintesc ceva, revin. Seara racoroasa si mai povestim !







2 comentarii:

  1. Mah , cum ai scris , nu a fost chiar rau, per ansamblu...Vacanta faina in Thassos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, rau nu a fost, de aceea am si scris un review cat de cat complet ca sa stie cine se mai duce la ce sa se astepte.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...